Bio orxata viva amb raïm blanc

Fa uns dies, en tornar de Chantada (Ribeira Sacra, Galícia), em va venir molt de gust preparar un bon parell d’ampolles d’orxata de xufles. 

Per això vaig posar en remull amb aigua osmotitzada una tassa gran de xufles bio durant un dia sencer, les vaig rentar bé i les vaig posar a la batedora amb un bon litre d’aigua. 

Un cop colada i separada la polpa, vaig ficar l’orxata en un parell d’ampolletes de vidre ben tancades a la nevera i amb la resta en vaig fer un altre batut incloent-hi els grans sencers de raïm blanc bio que encara em quedaven del regalàs que m’havien fet (del seu hort) la meva estimada Mercedes i el seu fantàstic company de vida, en Roberto. 

Un cop ben batut tot plegat, ho vaig colar (sobretot per les llavors del raïm), ho vaig servir en un pot de vidre reciclat (en aquest cas, un d’aquells ben grandots on s’acostuma a posar els llegums cuits que es venen a botigues i supermercats), hi vaig afegir canyella i vainilla en pols i, tot i que l’orxata sense sucre m’encanta, vaig gaudir molt d’aquest gust dolcet del raïm barrejat amb aquesta beguda tan consumida a l’estiu. 🙂

Anuncis

Deixa un comentari

