Bio plat d’ “embolica que fa fort”

De vegades, ens fiquem en uns embolics relacionals que mai no hauríem pogut imaginar ni en el pitjor dels nostres malsons… Refent-me a poc a poc d’un d’aquests embolics i tornant d’Alacant, on fa ben poc vaig passar uns dies indescriptiblement potents gràcies a la preciosa i profunda presència d’una parella molt estimada i de les seves esplèndides filletes, en arribar a casa em vaig trobar amb una nevera quasi del tot buida i vaig haver de fer servir l’enginy i la creativitat per preparar-me quelcom ràpid, nutritiu i deliciós gràcies a la combinació d’un parell de receptes que recordo de la Kijimuna’s Kitchen i de l’Eva Roca Solà, de Crudivegània/Bionèctar.

Embolica que fa fort

Amb el suc i la polpa d’una llimona que corria pel frigorífic, un parell de remolatxes petites oblidades al fons de la nevera i una tasseta de pipes de gira-sol (que havia deixat remullant-se i que m’havia descuidat d’utilitzar després d’escórrer-les) vaig preparar una mena de paté (afegint-hi nou moscada i una barreja de cinc pebres acabats de moldre, julivert deshidratat,  coriandre en pols, comí, flocs d’algues, tamari, oli d’oliva verge extra i llevat nutricional) que vaig “embolicar” amb uns discos de paper d’arròs integral cuit al vapor degudament rehidratats (es fan servir molt a Àsia). La decoració final la vaig fer amb uns rajolins d’oli d’oliva verge extra, llevat nutricional i reishi en pols.

Anuncis

Deixa un comentari

